Árpafűlé 2017-07-17T19:20:36+00:00

ÁRPAFŰLÉ

 

Óriási teljesítmény kis csomagokban.

Árpafűlé: Amikor „zöld ételekről” beszélünk akkor a fiatal gabona füvekre (búza és árpa) gondolunk.

Táplálkozási szempontból közeli rokonok, hiszen a  színűk sötétzöld. Sokkal több a tápanyag sűrűségük, mint a többi zöldségnek vagy gyümölcsnek. Más szavakkal, egy gramm ezekből a növényből sokkal több jótékony fitonutrienst tartalmaznak, mint másmilyen növények. Az eredmények számos kísérleti vizsgálatok során azt mutatják, hogy a zöld élelmiszerek jótékony hatással van a koleszterin-vérnyomás szintre, az immunválaszban és a rák megelőzésben is szerepet játszik. Ezek a hatások részben tulajdoníthatóak a magas koncentrációjú klorofillnak. A klorofilltől van a növényeknek zöld színük.

 

A friss búza és árpa füveknek csodálatos smaragdzöld színűk van. A második világháború előtt, Amerikában, de különösen a középnyugati államokban, úgy adták el a szárított búza és árpa füvet, mint táplálék kiegészítőt. Ekkoriban még nem voltak táplálék-kiegészítők.

Ma a fiatal búza és az árpa füveket szárítjuk és porítják is, hogy táplálék-kiegészítőket gyártsanak belőle, vagy gyümölcscentrifugával préselik el.

A tápanyagprofil gyorsan változik, ahogy nőnek a növények. Ahogy a növény nő, a klorofill, fehérje-és vitamintartalma meredeken csökken, és a cellulóz szintje (emészthetetlen rost) gyorsan növekszik. A vetéstől számítva a zöld növényből sárga gabona lesz, amiből aztán liszt készül.

 

Nagyon kevés tápanyagban különbözik búzafű és az árpafű egymástól, bár fontos megjegyezni, hogy az árpafű úgy működik, mint egy szabad gyökfogó, amely szintén csökkenti a gyulladást és a fájdalmat is. Mindkettő növényben megtalálható P4D1 ami, egy “glüko-fehérje”, amely úgy működik, mint egy antioxidáns, csökkenti a gyulladást. Képes segíteni a szervezetet támadó rákos sejtek ellen.

ÁRPAFŰLÉ:  TOP 15 ELŐNYEI

1. A legkiválóbb forrása azon tápanyagoknak melyre a szervezetnek napi szinten szüksége van a növekedéshez és a jó közérzethez
2. Csökkenti a koleszterinszintet
3. Késlelteti az öregedési folyamatokat
4. Gazdag klorofillban (természet es méregtelenítő, amely megszabadítja a szervezetet a belekben a tárolt méreganyagoktól)
5. Erős méregtelenítő hatása van
6. Csökkenti a vérnyomást
7. Csökkenti a szívinfarktus kialakulásának a kockázatát
8. Harcol a rák ellen
9. Javítja a vérkeringést
10. Kiváló vitamin, ásványi anyag forrás (kálium, kalcium, magnézium, vas, réz ,foszfor, mangán ,cink, béta karotin, B1, B2, B6, C, folsav, es pantoténsav)
11. Magas rosttartalma létfontosságú szerepet játszik a testúlyszabályozásban
12. Csökkenti a gyulladásokat
13. Fontos szerepet játszik a sportteljesítmény javulásában
14. Ellensúlyozza a kemoterápia káros mellékhatásait
15. 18 féle aminosavat tartalmaz (beleértve a 8 esszenciális aminosav)

 

Forrás: Wikipedia

Olvasd el ez a cikket is:

Az árpafű fogyasztásának hatásai a fogyókúrára

error: Content is protected !!

Elég uncsi, de mi is cookie-kat használunk a weboldalunkon. Remélem megváltozik a törvény és nem kell többé ilyen üzeneteket látnod. Azzal, hogy tovább böngészel, elfogadod, hogy tovább használjuk a cookie-kat. Üdv,Tamás További információ

Elég uncsi, de mi is cookie-kat használunk a weboldalunkon. Remélem megváltozik a törvény és nem kell többé ilyen üzeneteket látnod. Azzal, hogy tovább böngészel, elfogadod, hogy tovább használjuk a cookie-kat. Üdv,Tamás

Bezárás